Op dinsdag 10 juni geeft drs. Wim Dijkman, conservator van het Centre Céramique in Maastricht, een lezing in het Rijksmuseum van Oudheden. Vanaf 19.30 uur zijn bezoekers welkom om te luisteren naar zijn verhaal over Maastricht in de Merovingische tijd, toen de stad een centrumfunctie had in zowel religieus als economisch opzicht. Hij doet dit in het kader van de nieuwe tentoonstelling Gouden Middeleeuwen in het Rijksmuseum van Oudheden.
